Sähköpostikampanjan toteuttaminen

Sähköpostikampanja on halvin ja tehokkain tapa hoitaa markkinointia. Näytän miten ammattimaisen kampanjan saa toteutettua ilmaiseksi.

Mitä teemme tässä aiheessa?

Vaikka sähköpostimarkkinointiin suhtaudutaan yleensä negatiivisesti, on se yksi halvimmista ja tehokkaimmista tavoista lisätä yrityksen myyntiä.

Sähköpostimarkkinoinnin avulla voimme seuloa tuhansien yhteystietojen joukosta yrityksenne kannalta kuumimmat liidit. Tavallisesti noin 2-3% yhteystiedoista on niin sanottuja kuumia liidejä.

Sähköpostimarkkinointi on hyödyllinen lisä perinteiseen myyntiin ja markkinointiin. Sähköpostimarkkinoinnista kerätyn tiedon avulla voitte tehostaa resurssien käyttöä keskittymällä ainoastaan kuumimpiin liideihin.

Tämän ohjelman jälkeen olemme toteuttaneet ensimmäisen sähköpostikampanjan.

 

Ohjelman sisältö

Intro: Sähköpostimarkkinointi 00:03:00
Tutustutaan sähköpostimarkkinointiin yleisellä tasolla.
Sähköpostimarkkinoinnin logiikka 00:04:00
Katsotaan miten me tulemme toteuttamaan sähköpostikampanjan ja milloin sähköpostimarkkinoinnista saadaan kaikki irti.
Uuden sähköpostiosoitteen tekeminen 00:00:00
Tehdään uusi sähköpostiosoite, jonka kautta me tullaan tekemään sähköpostimarkkinointikampanja.
MailChimpin käyttöönotto 00:02:00
Otetaan käyttöön MailChimpin ilmainen sähköpostiohjelma.
Tietojensiirtosopimus EU:n ulkopuolelle 00:00:00
Tehdään Mailchimpin kanssa sopimus tietojen siirrosta EU:n ulkopuolelle ja tietojen käsittelystä... koska Suomi ja EU.
Rekisteriselosteen laatiminen sivuille 00:04:00
Tehdään meidän sivuille pakollinen rekisteriseloste ja linkitetään se alapalkkiin.
Ilmoitus tietosuojavaltuutetulle 00:02:00
Tehdään vielä ilmoitus tietosuojavaltuutetulle, että me aiotaan siirtää henkilötietoja EU:n ulkopuolelle ja aloittaa sähköpostimarkkinointi.
Artikkelin kirjoitus (houkutin) 00:02:00
Kirjoitetaan nettisivuille hyödyllinen artikkeli, josta me uskotaan olevan hyötyä lukijalle. Älä markkinoi artikkelissa suoraan omia palveluja vaan pyri tarjoamaan lisätietoa ja auttamaan lukijaa.
Sähköpostilistan tekeminen 00:00:00
Tehdään MailChimppiin kaksi sähköpostilistaa, joihin tuodaan (1) kaikki sähköpostiosoitteet ja (2) oma osoite testikäyttöä varten.
Kampanjan tyypin valinta 00:00:00
Tutustutaan MailChimpin tavalliseen kampanjaan ja A/B kampanjaan. Katsotaan myön nopeasti mitä A/B testaus tarkoittaa.
Testiviestin lähettäminen omaan osoitteeseen 00:05:00
Suunnitellaan kompakti viesti, tehdään siitä tekstiversio ja lähetetään viesti testimielessä omaan sähköpostiosoitteeseen.
MailChimpin raportit 00:03:00
Katsotaan miltä MailChimpin raportointi näyttää ja mitä tietoja me saadaan automaattisesti kerättyä kampanjasta.
Valmiin viestin replikointi 00:01:00
Lähetetään valmis ja kaikin puolin virheetön sähköposti oikealle sähköpostilistalle.
Palaute 00:00:00
Ota avustaja käyttöön
  • Ilmainen
  • Pääsyä ei rajattu